– Våra medlemmar har startat sina företag för att utföra det yrke de är utbildade till, säger Peter Feldt, generalsekreterare i Kroppsterapeuternas Yrkesförbund. Att arbeta med marknadsföring och sälja sig själv för att bli fullbokad är något som ofta upplevs som komplicerat och jobbigt, för att inte tala om kostsamt, menar Peter. Därför har Wonderville nu på uppdrag av oss tagit fram en multikanalstrategi för automatiserad marknadskommunikation som alla medlemmar får ta del av.

Vi ger våra medlemmar möjlighet att ta del av en avancerad marknadskommunikation helt anpassad till den enskilda medlemmens verksamhet. Kommunikationen är centralt framtagen och är variabelstyrd, alltså ser ut att komma från den enskilda medlemmen och den sker helt per automatik. Allt våra medlemmar behöver göra är ansluta sig, så sker all marknadsbearbetning automatiskt, fortsätter Peter.

Kennet Båth, VD Wonderville har en mycket god kännedom om friskvårdsbranschen och den rådande konkurrensen.

– Satsningen ger medlemmarna tillgång till en intelligent marknadsplattform vars målsättning är öka antalet bokade besök för varje enskild terapeut. Marknaden är tuff och konkurrensen är stenhård, menar Kennet Båth. Vi på Wonderville är specialiserade på automatiserad och variabelstyrd marknadsföring. Att variabelstyra all kommunikation, både den analoga och digitala, så den enskilda medlemmen är avsändare på sin marknad är en av nycklarna till framgången.

– Det är högst väsentligt att ge medlemmarna de verktyg som behövs för att bli synlig på marknaden. Jag vet att många i förbundet vill hålla sig till att göra behandlingar, fortsätter Peter. Men för medlemmarnas framgång som företagare är det viktigt att kunder hittar till kliniken. Med rätt förväntningar såklart!