I januari drog Kickstarta 2020 igång, det är en 6-veckorsutmaning där deltagarna får stöd med både sin kost och sin träning för att gå ner i vikt. Kickstarta är ett samarbete mellan Modifast och Bodyweight. Wonderville har tagit fram konceptet med strategi, design, webbsajt, automatiserad kommunikation via e-post och en Facebookgrupp samt Instagramkonto.

Modifast säljer sina produkter både online och via återförsäljare, främst apotek. Utmaningen som de kom till Wonderville med var att de ville stötta sina kunder i sin viktresa med mer än sina produkter och skapa varumärkeskännedom – något som är avgörande när kunden står vid butikshyllan.

Linda Scholander, marknadschef på Modifast

– Vi ville engagera målgruppen i våra produkter, för att gå ner i vikt behöver man göra en stor livsstilsförändring och utan stöd längs vägen kan det vara en tuff resa att göra själv.

Kennet Båth, VD Wonderville

– Tanken med Kickstarta var att skapa en digital gemenskap där man kunde få stöd både av experter inom sitt område – personliga tränare och dietister, men också personer som var i samma situation för att skapa samhörighet.

Kickstarta genomfördes första gången 2019, då deltog 1500 personer. 2020-års upplaga hoppas vi locka många fler, den här gången har vi skapat en ny hemsida med ännu mer content och startat en grupp på Facebook där experter finns tillgängliga. Vi har även byggt vidare på konceptet genom att erbjuda personlig träning efter utmaningen under 1, 3 eller 6 månader.

Vill du också delta i utmaningen? Du hittar Kickstarta 2020 här.